Jak nenaletět při nákupu v e-shopu
V dnešní době už je nakupování na e-shopech pro většinu lidí samozřejmostí, hodně lidí má časově náročné zaměstnání, tak proč ještě potom obcházet obchody, když si zboží můžeme objednat pěkně z pohodlí domova, a přitom máme dostatek času si z nabízeného zboží vybrat. Ne všechny e-shopy jsou však spolehlivé, a na rozdíl od kamenných obchodů se Vám snadno může stát několik věcí:
1) Přijde Vám napodobenina značkového zboží – pokud si objednáte značkové zboží, a cena je u něho velmi nízká, měli byste počítat už předem s tím, že se Vám tohle stane, za značkové zboží si totiž připlatíte i u spolehlivého e-shopu. Následná reklamace potom může být velmi obtížná.
2) Placení přes internet – většina e-shopů od Vás chce předem číslo karty a 3 číslice uvedené z druhé strany bankovní karty, nejprve si částku strhnou, následně Vám zboží pošlou, je tenhle způsob bezpečný? Aby bezpečný byl, a strhla se Vám opravdu jen určená částka za zboží, můžete si k tomu ještě zřídit službu, že platbu musíte nejdřív Vy osobně potvrdit SMS zprávou.
3) Platba na dobírku – i když hodně lidí platí na internetu výše uvedeným způsobem, a to kartou, stále je dost lidí, kteří se tohoto způsobu bojí, a raději si připlatí, a nechají si zboží poslat na dobírku, bohužel ne všechny e-shopy tenhle způsob platby umožňují.
4) Jak je to s reklamací u e-shopu – každý e-shop by měl mít na internetu svůj reklamační řád, pokud mu nerozumíte, nebo ho tam nemá vůbec, u takového e-shopu vůbec nenakupujte, vybírejte si raději z prověřených e-shopů, kde nakupují Vaši známí, a nemají problémy ani s reklamací, ani s vrácením peněz.
5) Co by měl mít každý e-shop uvedené na svých stránkách – kontaktní údaje, jako je e-mail, telefonní číslo a hlavně poštovní adresa, dále svoji identifikaci, což je sídlo a IČO, předem by tam měly být uvedené také obchodní podmínky – způsob platby a dodání, kdy je možné odstoupit od smlouvy apod.